اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۸۶
استاندار گیلان گفت: با جذب گردشگر بسیاری از جوانان گیلان جذب بازار کار خواهند شد.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳

به گزارش بازارکار، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای توسعه گردشگری در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌ها با ظرفیت بسیار خوب در حوزه گردشگری، تاریخی و صنایع دستی است، اظهار کرد: برای جذب گردشگر در گیلان این موهبت الهی به صورت خدادادی وجود دارد که باید از آنها با اخذ تصمیمات مهم نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به نقش توسعه صنعت گردشگری در رشد اقتصاد منطقه گفت: دستگاه‌های اجرایی که اماکن تاریخی دارند باید آن را برای دید عموم مردم و جامعه آزاد کنند زیرا هم منجر به آشنایی نسل جدید با تاریخ گیلان شده و برای به جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی کمک می کند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به بازسازی ابنیه‌های تاریخی در این استان افزود: باید ابنیه‌های تاریخی که دچار فرسودگی شدند بازسازی شده و از آن برای جذب گردشگر نهایت بهره را برد.

عباسی با بیان اینکه گیلان دارای ابنیه‌های تاریخی در حوزه‌های کشاورزی، نوغانداری و شیلات است، تصریح کرد: در بخش نوغانداری، کشاورزی، شیلاتی و حتی دریایی دارای جاذبه‌های تاریخی خوبی هستیم که باید توجه شده و در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی، در اختیار آنان قرار گیرد.

وی نقش اقتصاد گردشگری در رشد اقتصادی خانوارها را بسیار موثر دانست و افزود: اقتصاد گردشگری در رشد اقتصادی خانوارها بسیار تاثیرگذار است از این رو باید تمامی دستگاه‌های اجرایی به توسعه و بازسازی تمامی ابنیه‌های تاریخی زیر نظر ارگان خود کمک کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه هر کدام از روستاهای استان در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت بسیار خوب و یک محصول شاخص هستند، گفت: بسیاری روستاهای گیلان از طریق صنایع دستی برای خود بسیاری دارای تاریخ هستند لذا باید از طریق برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در مدارسی که بلا استفاده هستند به جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های گردشگری روستا اهتمام ورزید.

به گفته عباسی، برای واگذاری برخی از اماکن تاریخی و گردشگری به بخش خصوصی باید آگهی صادر شده و در رسانه‌ها منتشر شود زیرا از این طریق ابتدا سرمایه‌گذاران اعلان آمادگی کرده و پس از تایید اهلیت، آن مکان به بخش خصوصی واگذار شود.

ارسال نظرات